יבוא הוא התחום האהוב מנהלי הלוואות בערבות מדינה – הכי מקצוענים סל יועצים

בעל עסק שרוצה הלוואות בערבות מדינה להרחבת הפעילות העסקית שלו, או יזם שחולם לפתוח עסק חדש בתחום היבוא אינו יודע שמנהלי הלוואות בערבות מדינה אוהבים לתת הלוואות בערבות מדינה בסכומים גבוהים ועם ריביות נמוכות לתחומי היבוא השונים בישראל. מדוע ולמה, קרא הכול בכתבה הבאה.

יעקב אלון | סל יועצים

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

מדוע מנהלי הלוואות בערבות מדינה אוהבים את תחום היבוא?

מנהלי הלוואות בערבות מדינה החליטו שיבוא הוא התחום המועדף עליהם, זהו התחום הכי חזק והכי טוב ונוח עבורם לתת הלוואות בערבות מדינה משום שהסיכון במתן הלוואות בערבות מדינה הוא נמוך יחסית בין יבואן ליצרן מקומי לדוגמא, או לסוחר מקומי שרוכש מוצרים מהיבואן וצריך להילחם על כל שקל. לעומת זאת היבואן נהנה ממלוא המרווח שבין מחיר הקניה של המוצר לבין מחיר המכירה של המוצר מה שמביאה את היבואן לרווח גולמי מקסימלי טוב, ואז נשארות ליבואן רק ההתמודדות עם ההוצאות הקבועות, וככל שהיבואן יעיל יותר בהתנהלות הפנימית שלו כך הוא ריווחי יותר, וניתן לראות זאת היטב בדוחות הכספיים של העסקים והחברות, ועם כמויות אדירות שלבקשות הלוואות בערבות מדינה ניתן להשוות בקלות בין היבואנים השונים ולתת הלוואות ליבואנים בהתאם לצרכים שלהם.

נדגיש כאן שלא משנה מי הגופים שבודקים את הבקשות של הלוואות בערבות מדינה: זה מתחיל בגוף המתאם שבודק את הבקשה, ממשיך לבנקים שנבחרו בזיכיון של המדינה, ובמשרד האוצר, כולם נותנים עדיפות והיד קלה על ההדק. משחררים בקלות הלוואות ליבואנים הכי גדולות והם מקבלים את הריביות הנמוכות ביותר, משום שרמת הסיכון שלהם היא הכי נמוכה.

מדינת ישראל אוהבת מאוד יבואנים בכל התחומים, וגם אוהבת לתת הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש, וגם להרחבת העסק, זהו דבר נדיר מאוד שמנהלי הקרנות יתלהבו מפתיחת של עסק חדש, וכאן אנחנו רואים שברגע שמגיע יזם מנוסה בתחום, שעבד שנים רבות בתחום, מכיר היטב את הענף, מכיר היטב את המוצרים הטובים בענף, יוצר קשר עם הספקים הנכונים בחול על מנת להביא את המוצרים הטובים, ובמחירים תחרותיים בשוק, שמשארים לו רווח נאה, אז כולם יוצאים ברווח, המדינה שמקבלת מסים גדולים מבעל העסק, הצרכן הישראלי שנהנה מתחרות על ליבו גם בתחום הפיצ’רים והגדלת איכות החיים שלו, היכולת של הצרכן לרכוש יותר מוצרים ממשכורתו שאינה גדלה, וירידת במחירים של המוצרים עוזרת לו ליהנות מיותר מוצרים ויותר איכותיים, היבואן שהעסק שלו מתרחב, קולט עובדים נוספים, שהם מגדילים את הפעילות העסקית הכלכלית של המשק, ומה יכול להיות יותר טוב למדינה שיהיה לה יזם מוצלח שירוויח, ואם נסתכל על הבנק המלווה שהוא זכיין של הלוואות בערבות מדינה, הוא מקבל לקוח חדש שלא היה לו, שנותן לו הכנסה בטוחה, הוא יודע שהוא לא יצטרך לרדוף אחרי היבואן משום שהוא יצליח לגדול ולשם תא הלוואות בערבות מדינה. וכך כולם יוצאים עם ידם על העליונה. אז מה הפלא שגם הגוף המתאם של המדינה מאשר את הלוואות בערבות מדינה ליבוא בקלות יתרה כאשר היד קלה על ההדק. המנהל האחראי בגוף המתאם מקדם את הבקשה במהירות, ובצורה חיובית, הבקשה עוברת על המנהל בסניף הבנק המלווה שמזמין את היזם לפגישה מתרשם ממנו, מעביר המלצה חיובית למנהל שלו שמרכז את המושא בבנק, ושמשם הדרך קצרה לוועדה הסופית שכוללת את הגוף המתאם, נציג הבנק המלווה שהוא זכיין של המדינה להלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש, או להרחבת העסק, ונציג משרד האוצר.

מדוע הלוואות בערבות מדינה בתחום היבוא חשוב למדינה?

ממשלת ישראל ומדינת ישראל מתערבת בשווקים לטובת כלכלה עם תחרות, המדינה מעודדת מתן הלוואות בערבות מדינה ליבוא. לכל ענפי היבוא במדינת ישראל. ומעודדת את כל המגזרים במקביל: את המגזר הפרטי, את התעשייה המשגשגת ואת ענפי השירותים . מגזרי התעשייה כוללים תעשיית היי טק מרשימה עם הישגים של מדינה מובילה בעולם, תעשייה ביטחונית מובילה בעולם שכולו שואף לרכוש ממנה טכנולוגיות ומוצרים בטחונים, תיירות, ענף גדול של עיבוד מתכת, חברות רבות ומובילות בתחום הכימיקלים , מכשור רפואי, תעשיית תרופות מבין המובילות בעולם, ענפי תעשיית היהלומים, ועוד. למדינת ישראל יש משאבי טבע מועטים והיא תלויה ביבוא מוצרים וחומרי גלם מהעולם כגון נפט, פחם ומזון בצורה של חומרי גלם או מוצרים מוגמרים, כאשר נקודה חריגה בתחום זה היא הגז שנמצא במאגרים הגדולים שהתגלו בעשור האחרון . בכדי לעודד את היבוא מדינת ישראל החליטה להוריד את המיסים על היבוא וגם את מס קנייה. לעודד הלוואות בערבות מדינה ליבוא, וכך הלוואות ליבואנים הופכות את השוק הישראלי להיות משוכלל יותר

מיהן החברות שמבקשות הלוואות בערבות מדינה ליבוא?

מדינת ישראל מייבאת מצד אחד סחורות, וחומרי גלם לתעשייה, כמו כן מוצרים שנחשבים מוצרי ביניים להרכבות בתוך מוצרים שפותחו בישראל ומוצרים לתעשייה, וסחורות שעוברות לסוחר שהם בעיקר מוצרים מוגמרים שנמכרים בישראל ושהיבואן מרוויח עליהם את פער התיווך כתוצאה מהשקעת העלויות שלו בהבאת המוצרים לישראל , היבואנים מייבאים גם סחורות ושירותים כדי ומספקים אותם במחיר תחרותי ועם איכות טובה יותר למוצרים שהם מיוצרים בשוק המקומי. או לחילופין יבוא מוצרים שאינם קיימים בישראל ושישנה דרישה של הקהל הישראלי המגוון למוצרים אלו. נדגיש את המגוון הגדול של התרבויות הגדול בישראל שמביא לכאן מאכלים מיוחדים מאירופה, מהמזרח הרחוק, מארצות הברית, ממדינות ערביות, מאפריקה, ועוד. המוצרים מזכירים לקהל המקומי את הטעם של חו”ל , וכך יש בישראל מגוון עצום וזול יותר עם איכות טובה יותר בהשוואה למוצרים מתחרים המיוצרים בשוק המקומי. כתוצאה מכך היבואנים מחפשים מכל רחבי העולם מוצרים לייבא במחיר הנמוך ביותר, עם איכויות שלא קיימות בישראל על מנת ליצור ביקוש הולך וגובר למוצרים שלהם.

וכך נוצרה עדיפות בקבלת הלוואות בערבות מדינה ליבוא בפרט הלוואות ליבואנים בישראל, שני מסלולים המרכזיים של הלוואות בערבות מדינה ליבוא למטרות הרחבת העסק או יזמים שמעוניינים לקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש ליבוא, לא משנה אם אתה יבואן של אלומיניום, זכוכית, יבואן של מזון, יבואן של מוצרי אריזה, יבואן של מכשור רפואי, מכשור תעשייתי, יבוא רכבים, חלקי חילוף לרכב, סחורות ומוצרי יסוד, גומי, תרופות, מוצרי בתי מרקחת, מוצרי היגיינה וניקיון, כלים חד פעמיים, משאיות, ציוד מכני כבד, זרעים, מוצרי תקשורת וסלולר, מחשוב, תוכנות להפעלת מחשב ומשחקים, מוצרי מזון מגוונים ושונים, תוספי תזונה, פירות וירקות מכל העולם, מוצרי אופנה, הלבשה, הנעלה, צעצועים, גדג’טים, מוצרים לעיצוב הבית, שתייה קלה, שתייה חריפה, טבק, ועוד

מהם הצרכים של עסקים בתחום היבוא?

החברות שמבקשות הלוואות בערבות מדינה ליבוא זקוקות למזומנים כאן ועכשיו, מהסיבה הפשוטה שהיא שכל ספק שנמצא במדינה רחוקה שמעונין למכור את מרכולתו לסוחר ישראלי דורש את הכסף במזומן, וכאן מתחיל לעבוד מושג שנקרא “גלגל יבוא”, מהו גלגל היבוא? זה הזמן שבו בעל העסק החדש או בעל העסק הפעיל מקבל את הכסף מהלקוח שלו פחות הזמן שהוא שילם לספק שלו, בדרך כלל מדובר על גלגל של זמן שיכול לארוך ביון חודש לתשעה חודשים, זהו זמן עצום, בואו נבין איך הזמן הזה נוצר:  ישנם ספקים בחו”ל שדורשים את הכסף במזומן במועד ההזמנה, ויש כאלה שדורשים את המזומנים במועד השחרור של הסחורה מהנמל,  ואז היבואן מחכה עד להשלמת הייצור של המוצר לעיתים זה יכול לארוך כחודש עד חודשיים + ואז להמתין את כל זמן המשלוח לעיתים מהר באוויר שזה כשבוע, ולעיתים בים שזה יכול לקחת גם חודש עד חודשיים תלוי במרחק וזמינות האניות + ואז היבואן צריך להמתין זמן לשחרור של הסחורה בנמל + זמן בדיקות ביטחוניות + זמן בדיקות מכס ושאר פרוצדורות + ואז היבואן שרכש מוצרים למלאי ממתין לקבל הזמנות מהלקוחות שלו, וזהו זמן השהיה של המוצרים במחסן שלו שיכול לארוך חודש עד שלושה חודשים עד למכירת הפריט האחרון, ולעיתים היבואן גם מחלק לתשלומים את קבלת הכסף מהלקוח שלו, כל הדבר הזה צורך מזומנים רבים,  ורק מי שיש לו כיסים עמוקים מאוד יכול לשרוד מעגל כזה של המתנה לכסף שצריך להתקבל מהלקוח, ברור שאלה שמצליחים לשרוד את המעגל הזה בסופו של דבר הם העסקים בעלי הרווח הגדול.

אבל בזה לא נגמר סבב הייסורים של היבואן, “גלגל היבוא” הוא זמן שבו היבואן צריך להמשיך לעבוד וגם לגלגל את העסק שלו, כלומר בזמן שהסחורה נמצאת בדרך ואמרנו שזה יכול לארוך מספר חודשים הוא צריך שיהי לו מלאי לחודשים הנוכחיים, וכך יבואן זקוק בדרך כלל לארבעה גלגלי יבוא בשנה, כלומר אם יבואן זקוק למאתיים וחמישים אלף שקלים, אז הוא זקוק בממוצע לארבעה גלגלי בוא מבחינת כסף בכדי שהוא יוכל לעבוד בצורה מאוזנת בכל השנה כלומר הוא זקוק למיליון שקלים, זהו סכום עצום, וזו רק דוגמא קטנה. ישנם עסקים שמגלגלים ביבוא מיליוני שקלים ואז הצרכים שלהם הם בהתאם.

מהם תנאי הלוואות בערבות מדינה ליבוא?

המדינה נותנת הלוואות בערבות מדינה ליבואנים למשך חמש שנים, הלוואות אלו הניתנות עם גרייס של חצי שנה מה שמאפשר ליבואן לבצע את גלגל היבוא שלו ולקבל את הכסף מהלקוח ורק אז להתחיל לשלם למדינה את ההלוואה. כמו שהזכרנו קודם, היבואנים מקבלים בדרך כלל ריביות נמוכות בהשוואה לסוגים אחרים של מבקשי הלוואות בערבות מדינה, בדרך כלל הריבית שלהם נמוכה באחוז עד אחוז וחצי מבעל עסקים אחרים.

הכותב הוא יעקב אלון יועץ הלוואות בערבות מדינה מקצועי ומנוסה.

להתייעצות בנושא הלוואות בערבות מדינה ליבואנים ניתן להתקשר לטלפון נייד: 050-762-7623

קרא עוד:

הלוואות לפתיחת עסק חדש

הלוואות בערבות מדינה למגזר הערבי בישראל

כלכליסט 09/20 – עוגן היא הצומחת ביותר – הלוואות בערבות מדינה

כלכליסט 09/20 – האוצר ממשיך להגדיל את הלוואות בערבות מדינה

כל הפתרונות של הלוואות לעסקים קטנים בישראל

חותם האמינות – סל יועצים – דן אנד ברדסטריט

כל העדכונים האחרונים בדף הפייסבוק של סל יועצים

הלוואות בערבות מדינה – איך בוחרים וכמה זה עולה

מה עדיף? הלוואות בערבות מדינה או קרן עוגן לעסקים

המתחרה הכי טוב מול הלוואות בערבות מדינה – עוגן הלוואות לעסקים

קרן פועלים לעסקים

הלוואות בערבות מדינה

צור קשר – שלח הודעה אל יעקב אלון

מי אני

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה – קורונה

מדוע כדאי לבחור בערוץ הלוואות בערבות מדינה

הבלוג שלי

קרן פועלים לעסקים

הלוואות בערבות מדינה בנק לאומי

הלוואות לעסקים בערבות מדינה

מי נותן הלוואה לפתיחת עסק – ומי זכאי לקבל

חשיבותו של יועץ בליווי בקשת הלוואה בערבות מדינה

איך להפוך משכיר לעצמאי באמצעות הלוואה לעסק חדש

מה שחשוב לדעת על הלוואות בערבות מדינה

מקורות מידע לקבלת הלוואה בערבות מדינה:

פרופיל יועץ הלוואות בערבות מדינה מקצועי יעקב אלון עם +20 שנים בייעוץ לעסקים

איש המקצוע שיעזור לכם לקבל הלוואה בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה עדכון 2020

עשה זאת בעצמך וקבל הלוואה בערבות מדינה

קידום עסקים קטנים בעזרת הלוואה בערבות מדינה

קרן עוגן הקרן הכי חברתית בישראל – הלוואות לעסקים 200 אלף ש”ח תוך עשרה ימים

חשוב מאוד לקרוא: ארבעת המדרגות לקבלת הלוואות בערבות מדינה

מה עדיף ? יועץ הלוואות בערבות מדינה או יועץ פיננסי ועסקי מלווה

הלוואות בערבות מדינה דפי זהב

הלוואות בערבות מדינה בטוויטר

הלוואות לפתיחת עסק חדש

עשר קרנות נותנות הלוואות לעסקים – מי הן

ראיון באתר של אופיר מנחם על הלוואות בערבות מדינה וגם הלוואות לפתיחת עסק חדש

הלוואות בערבות מדינה – תנאי סף לקבלת הלוואה

יעקב אלון יועץ כלכלי בלשכת היועצים העסקיים של ישראל

לשכת היועצים העסקיים של ישראל

ויקיפדיה לשכת היועצים העסקיים והניהוליים של ישראל

קרדיט: freepik

מאמרים נוספים

[contact-form]  

מימון נדלן

מימון נדל"ן מסחרי אם אתה יזם נדלן, זקוק למזומנים כדי להקים פרויקט נדלן, ידע יש, ניסיון יש, הפתרון מונח כאן לפניך עם יועץ מקצועי שעשה מימון פרויק נדלן גם לקטנים וגם לגדולים, עם הבנקים הגדולים, עם גופי המימון המובילים במשק, פתרון מהיר ומקצועי ונכון תוך פחות משבוע. גם אם סורבת בבנק ואתה מעוניין לקבל משכנתא למסורבי [...]

Leos Media & Interactive
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button