מה שחשוב לדעת על הלוואות בערבות מדינה – הכי מקצוענים סל יועצים

ברגע אחד כולם יודעים מהי הלוואה בערבות מדינה, במשך 12 שנים רבות זה היה סוד שמור לבעלי עסקים ויזמים שרצו לפתוח עסק, בעלי עסקים היו הולכים לבנק מבקשים הלוואה, לפעמים הבנק היה מאשר ולפעמים לא. אבל אף אחד לא הפנה את תשומת הלב של היזמים שישנו מסלול הלוואות בערבות מדינה בועט, חי ונושם שבעלי עסקים רבים נהנים ממנו רק בזכות שמישהו סיפר להם על קיומו. ולכן בעלי העסקים במדינת ישראל שנחשפו בשעות השיא של חדשות הערוצים בהקמתו של מסלול חדש יודעים היום על קיומו של המסלול אך הם אינם יודעים את האפשרויות הרבות שטמונות בערוץ הלוואות זה.

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

יעקב אלון עוזר לתומר מלכה לפתוח את דייליפטס העסק החדש באמצעות הלוואה לפתיחת עסק חדש

אורטל שולחת מכתב המלצה חם ליעקב אלון לאור קבלת הלוואה בערבות מדינה

בכתבה הבאה הבאנו לכם את כל הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת על הלוואות בערבות מדינה.

הכותב הוא יעקב אלון מנכ”ל סל יועצים שמתמחה בהשגת הלוואות בערבות מדינה

הנקודה החשובה ביותר תמיד היא נקודת הזכאות האישית של היזם שמעוניין לקבל הלוואה בערבות מדינה להגדלת עסק והרחבתו, או ליזם שמעוניין לפתוח עסק חדש בישראל. נקודת הזכאות היא הבסיס לבירורים נוספים בנושא. ולכן אני תמיד ממליץ ליזמים לבחון את האפשרות שלהם לקבל הלוואה בערבות מדינה באמצעות צפייה פשוטה בסרטון שמבהיר בשפה פשוטה וברורה : מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה

הנקודה החשובה ביותר תמיד היא נקודת הזכאות האישית של היזם שמעוניין לקבל הלוואה בערבות מדינה להגדלת עסק והרחבתו, או ליזם שמעוניין לפתוח עסק חדש בישראל. נקודת הזכאות היא הבסיס לבירורים נוספים בנושא. ולכן אני תמיד ממליץ ליזמים לבחון את האפשרות שלהם לקבל הלוואה בערבות מדינה באמצעות צפייה פשוטה בסרטון שמבהיר בשפה פשוטה וברורה: מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה

ואסים פותח מינימרקט ולאחר מכן רוצה לפתוח קונדיטוריה, יעקב אלון מלווה את ואסים והוא מקבל הלוואה בערבות מדינה פעמיים

ווטסאפ המלצה מבעל מינימרקט שקיבל הלוואה בערבות מדינה “ערב טוב רציתי להודות לך על כל הסיוע והדאגה, אתה פשוט אדם מקסים אני אישית מאוד מודה לך על כל מה שעשית להצלחת העסק שלי פשוט אני שמח שהכרתי אדם כמוך כבעל מקצוע וגם כאדם ישר והגון” ואסים 050-828-2871 aminaldin.m.m@gmail.com

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

והסיבה היא פשוטה למה להתחיל עם משהו שאין לך סיכוי להתקדם בערוץ שלו מאחר והנתונים האישיים הבסיסיים שלך אינם עומדים בקריטריונים.

כיועץ הלוואות בערבות מדינה מקצועי ומנוסה, אני שולח פעמים רבות את היזמים שפונים אלי לעשות “שיעורי בית”, ולמה הכוונה? אני מייעץ להם להתכונן למהלך לפני הגשת בקשה. ואתן מספר דוגמאות: בעל עסק שהרווחיות שלו בשנה הקודמת לא הייתה טובה מספיק, ורוצה הלוואה להגדלת העסק, ובכן מאחר וברור לי שהבקשה שלו תיפסל אני מכוון ומייעץ לו לעכב מעט את הגשת הבקשה ולגרום לשינוי בעסק שלו שיהיה מוכן, כלומר אל תגיש את הבקשה לפני שתוכל להציג לקרן שינוי מהותי שיגרום להגדלת העסק שלך, שהרי אתה לא מעוניין לקבל הלוואה בערבות מדינה ו”ולבזבז” אותה על כלום, מטרת ההלוואה היא באמת להתפתח עם העסק ושתהיה לך יכולת החזר טובה. או לדוגמא חוזה חדש וגדול שאתה צריך לקבל, ואז ניתן לבוא ולהציג את החוזה ולבקש הלוואה בערבות מדינה למימושו של החוזה, שבוודאות יגרום לרווח נאה שיאפשר לך גם לשלם את ההלוואה בערבות מדינה. או יזם שמעוניין לפתוח עסק חדש ולקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש, וחסר לו הון עצמי בסיסי שבלעדיו הכלכלן הבודק מטעם המדינה יפסול את הבקשה. ואז היזם נדרש ללכת “לחפש כסף” שהוא הון עצמי שיאפשר לו ולעמוד בתנאי הסף של בקשת הלוואה בערבות מדינה, או יזם שרוצה לפתוח עסק חדש ואין לו לקוחות שבאמת מתעניינים במוצרים שהוא רוצה לשווק, דבר זה חשוב מאין כמוהו משום שהמנהלים בקרן בערבות מדינה לא ימהרו לאשר הלוואה בערבות מדינה באין מכתבי כוונות מלקוחות, האם הייתם מעוניינים לרכוש משאית חדשה שתעמוד בחצר הבית שלכם ולא תעבוד? הרי המטרה היא לעבוד בעסק החדש וגם להרוויח. או בעל בית קפה שמעוניין בהלוואה בערבות מדינה צריך לבוא עם מטרה טובה שתשכנע את המנהלים בקרן בערבות מדינה לתת הלוואה לסגירת מרפסת פתוחה של בית הקפה שתגרום ליותר לקוחות להיכנס מבלי לחשוש לשבת בשמש החמה בחוץ בלי מזגן.

ולכן לאחר כל תרגילי ההכנה לקראת הגשת הלוואה בערבות מדינה מסתיימים אנחנו תצפנה לבחור את המסלול שמתאים לכם, בחירתו של מסלול מתאים היא הבסיס החשוב השני במעלתו בדרך אל הלוואה בערבות מדינה.

מסלול “הון חוזר”

מסלול הון חוזר הוא מסלול שמגשר בין תנאי התשלום של הלקוחות ובין תנאי התשלום של הספקים, ולמה הכוונה? אם יש לנו עסק של בית קפה שמוכר ארוחות בוקר וצהרים, ואנחנו משלמים לספקים שלנו את הכסף בתנאי תשלום שוטף + 60 מצד אחד, והלקוחות שלנו משלמים לנו במזומן או בכרטיסי אשראי שהמשמעות של העניין היא שבעצם אנחנו מקדימים בעסק את קבלת תשלומי הלקוחות מתשלומי הספקים אזי אנחנו לא נבקש הלוואה בערבות מדינה משום הכסף מהלקוחות מתקבל לפני שהצ’ק של הספק יורד לנו בחשבון, אבל אם יש לנו עסק שמייבא קרמיקה, אנחנו משלמים לספק בחו”ל במזומן לפני יציאת הסחורה מחו”ל מצד אחד, ממתינים עוד כחודש עד שהקרמיקה מגיעה אל המחסים שלנו ומשם משוחת אל הלקוח שלנו, שגם יכול לתת לנו מספר צ’קים קדימה, הדבר יגרום לנו לקשיי נזילות משום הכסף שלנו יצא החוצה והכסף של הלקוחות יגיע בעוד מספר חודשים, במקרה כזה אנחנו נבקש הלוואה בערבות מדינה ל”הון חוזר” למימון היבוא. זו בקשה טובה משום שהיא מיועדת לגשר על פני הפער של הלקוחות

יש לשים לב שנוצרה בעיה נוספת חדשה בתחום זה גם לבעלי עסקים שלא הייתה להם בעיה מעולם, הם היו נותנים לספקים שלהם מספר צ’קים והספקים היו מקבלים את הצ’קים ברצון, אבל עכשיו נוצר מצב חדש שהספקים מפחדים שהצ’קים לא יכובדו, ולכן הם דורשים כסף במזומן, ומהיכן יביא בעל העסק “כסף מזומן” לשלם לספק שלהם, כאן בא לידי ביטוי הפתרון של הלוואה בערבות מדינה “הון חוזר” שמאפשרת לבעל העסק לשלם לספק שלו את הכסף מראש ולא להיות מוטרד מתשלומי הצ’קים שהוא פיזר קדימה

מסלול “השקעות” בעסק

יזמים רבים מופתעים מקיומו של מסלול זה מאחר והם חושבים תמיד שהם צריכים להביא כסף מהבית בכדי לפת ולהגדיל את העסק, ואולם דבר זה אינו נכון מכמה סיבו, אתה כיזם אינך צריך לממן את העסק, לכן יש “הלוואות בערבות מדינה”, אתה כבעל עסק צריך לשלם הלוואה ברבות מדינה לחמש שנים, ובמשך חמשת השנים הבאות עליך לסיים את תשלומי ההלוואה, והמכונה הופכת להיות שלך וכל הרווח נשאר בכיס שלך, כמו כן בזמן תשלומי ההלוואה סביר להניח אתה מרוויח יותר מאשר תשלומי ההלוואה כך שזהו המצב הנכון עבורך וגם עבור המדינה. המדינה יודעת שאתה תחזיר את תשלומי ההלוואה, ואתה עובד בעסק בצורה רגועה בלי לחצים של תשלומים גדולים שמעיקים על העסק.

מסלול “הלוואות לפתיחת עסק חדש”

מסלול מיוחד שמפתיע בעצמתו הוא מסלול הלוואות לפתיחת עסק חדש, יזמים רבים מעוניינים חולמים בסתר ליבם להקים עסק, ואינם מעלים על דל שפתותיהם את המחשבה מהיכן ישיגו סכום ענק של 200-300 אלף ₪ לפתיחת עסק. בכל פעם שהם פנו לבנק בבקשת הלוואה של 30 אלף ₪ הבנק מירר להם את החיים בשאלות ובדיקות עד שהוא אישר להם את בקשת ההלוואה. ולכן היזמים שפונים אלי תמיד מופתעים כאשר אני מסביר להם את נקודת הסכום האפשרי לקבל. יש לשים לב שהסכום הזה מתקזז מסה”כ ההלוואות שיש לבעל העסק באופן פרטי. ניקח לדוגמא יזם שיש לו הלוואה נוכחית בבנק של 90 אלף ₪, הזכאות שלו היא ההפרש בין הסכום הממוצע של 200-300 אלף ₪ פחות 90 אלף ₪ הלוואה קיימת בבנק. מה שמביא לחישוב הבא של 250 אלף ₪ פחות 90 אלף ₪, כלומר זכאות ל 160 אלף ₪ בלבד. וכלן היזם נדרש לבדוק האם מתים לו לקבל את ההלוואה המקסימלית של 160 אלף ₪ או שהוא יוותר, שהרי גם את תגי בקשה על 200 אלף ₪ תגרום למנהל בקרן או לסרב לבקשת ההלוואה משום שהוא יחשוב שאם הוא יאשר לך רק 160 אלף ₪ זה לא יספיק לך.

מסלול “הלוואות בערבות מדינה קורונה”

המשבר של הקורונה גרם לפתיחתו של מסלול הלוואות חדש במדינת ישראל – מסלולהלוואות בערבות מדינה קורונה”. מסלול זה מאפשר ליזמים במדינת ישראל לקבל הלוואה מהירה בערבות מדינה לכיסוי נזקים שנגרמו לעסק עקב הבעיה שנוצרה לבעל העסק, לדוגמא בעל חנות אופנה /הצטייד במלאי לעונה החדש של הקיץ, ורכש מלאי של 400 אלף ₪, ופרס את התשלומים בצקים לספקים, ועכשיו גם הוא נדרש לשלם תשלומי שכירות לבעל הנכס מצד אחד, ומצד שני אין לו בכנסות משום שהמדינה סגרה לו את העסק בתקופת המשבר.

התהליך של “הלוואות בערבות מדינה”

חשוב להכיר את התהליך הבסיסי שמוביל לקבל הלוואה בערבות מדינה. מדובר בתהליך של כ-4 שבועות שבהם נכתבת תכנית עסקית שמוגשת לידי כלכלן בודק מטעם הגוף המתאם שנבחר על ידי מדינת ישראל, כלכלן זה קובע פגישה עם היזם שבה הוא “מתחקר” את בעל העסק הקיים או החדש, ישנה סדרה של שאלות מובנות, וכך לאחר מכן הכלכלן מעביר את הבקשה עם המלצה חיובית או שלילית להמשך התהליך ולאישר של המנהל של הגוף המתאם. במידה והמנהל בגוף המתאם מאשר את הבקשה היא עוברת לבנק שנבחר על ידי היזם ובהמלצת יועץ בהתאם לידידותיות של הבנק שנבחר. וכך הבקשה ממשיכה אל הועדה הסופית שבה יושבים: מנהל הגוף המתאם, מנהל מטעם הבנק המלווה ונציג של משרד האוצר. בוועדה הסופית נקבע סכום ההלוואה, הריבית וגם אם יש דרישות מיוחדות או אישורים מיוחדים כגון: אישור עוסק מורשה, חשבוניות השקעה בגובה עשרים אחוז, הזרמת הון עצמי של היזם בהתאם להחלטת הועדה.

אנחנו בחברת סל יועצים דואגים להצלחה של הלקוחות שלנו ולכן אנחנו תמיד מכינים תכניות גיבוי ללקוחות שיכולים לקבל סירוב לבקשת הלוואה בערבות מדינה, שהרי אנחנו לא יכולים להבטיח ללקוח בפתיחת התהליך שהוא יסתיים בצורה שהיא רצויה ללקוח, תמיד אני אומר ליזמים שפונים אלי שאני לא מנהל הקרן אני עושה את המקסימום האפשרי מבחינתי בכדי שהלקוח יקבל את ההלוואה בערבות מדינה שהוא כל כך מצפה לה, אבל הדבר תלוי בידיים של ועדה סופית שלאף אחד אין גישה אליה ואין מישהו במדינת ישראל שיכול להשפיע על החלטות הועדה. ולכן יש שתי קרנות נוספות במדינת ישראל שפועלות בצורה דומה, הן מבחינת התנאים ליזמים והן מבחינת התהליך לקבלת הלוואה לעסק:

קרן פועלים לעסקים

קרן פועלים לעסקים להגדלת עסק ולהרחבתו מצד אחד ומצד שני הלוואות לפתיחת עסק של קרן פועלים לעסקים הם מסלולים מצוינים שנותנים פתרון טוב מאוד ליזמים שפונים אליו, “קרן פועלים לעסקים” מציעה מסלול של שבועיים שבו היא בוחנת את הבקשה של הלקוח שבסיומו של תהליך הבקשה עוברת לסניף בנק נבחר. מדובר בהלוואות עם ריבית נאותה ממוצעת של פריים + 3.5 אחוז, גרייס של שנה והלוואות למשך תקופה של שש שנים.

קרא עוד:

הלוואות לפתיחת עסק חדש

הלוואות בערבות מדינה – איך בוחרים וכמה זה עולה

קרן פועלים לעסקים

הלוואות בערבות מדינה

צור קשר – שלח הודעה אל יעקב אלון

מי אני

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה – קורונה

הבלוג שלי

קרן פועלים לעסקים

הלוואות לעסקים בערבות מדינה

מי נותן הלוואה לפתיחת עסק – ומי זכאי לקבל

חשיבותו של יועץ בליווי בקשת הלוואה בערבות מדינה

איך להפוך משכיר לעצמאי באמצעות הלוואה לעסק חדש

כל הפתרונות – הלוואות לעסקים קטנים – בישראל

מקורות מידע לקבלת הלוואה בערבות המדינה:

פרופיל יועץ הלוואות בערבות מדינה מקצועי יעקב אלון עם +20 שנים בייעוץ לעסקים

איש המקצוע שיעזור לכם לקבל הלוואה בערבות מדינה

עשה זאת בעצמך וקבל הלוואה בערבות מדינה

קידום עסקים קטנים בעזרת הלוואה בערבות מדינה

קרן עוגן הקרן הכי חברתית בישראל – הלוואות לעסקים 200 אלף ש”ח תוך עשרה ימים

הלוואות בערבות מדינה דפי זהב

הלוואות בערבות מדינה בטוויטר

הלוואות לפתיחת עסק חדש

עשר קרנות נותנות הלוואות לעסקים – מי הן

ראיון באתר של אופיר מנחם על הלוואות בערבות מדינה וגם הלוואות לפתיחת עסק חדש

הלוואות בערבות מדינה – תנאי סף לקבלת הלוואה

קרדיט: freepik

מאמרים נוספים

[contact-form]  

מימון נדלן

מימון נדל"ן מסחרי אם אתה יזם נדלן, זקוק למזומנים כדי להקים פרויקט נדלן, ידע יש, ניסיון יש, הפתרון מונח כאן לפניך עם יועץ מקצועי שעשה מימון פרויק נדלן גם לקטנים וגם לגדולים, עם הבנקים הגדולים, עם גופי המימון המובילים במשק, פתרון מהיר ומקצועי ונכון תוך פחות משבוע. גם אם סורבת בבנק ואתה מעוניין לקבל משכנתא למסורבי [...]

Leos Media & Interactive
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button