משכנתא לנכס מסחרי

משכנתא לנכס מסחרי ריבית

אחד מסוגי המשכנתא השכיחים ביותר הוא משכנתא לנכס מסחרי. משכנתא מסוג זה ניתנת בדרך כלל לבעלי עסקים המעוניינים לרכוש משרד במקום לשלם שכירות מדי חודש. כך למשל עסקים בצמיחה הזקוקים למשרדים גדולים יותר. במקום לשלם את השכירות השוטפת על המשרד בעלי החברה מעדיפים לקחת משכנתא בתוספת להון אישי קיים ולקנות נכס מסחרי שישמש למשרדי החברה. המשכנתא השוטפת שיצטרך לשלם תהיה נמוכה יותר בדרך כלל מהשכירות החודשית ובסיום תקופת המשכנתא הנכס יישאר בבעלות בעל העסק ויוכל לחסוך את עלויות השכירות/המשכנתא החודשיות. דברו איתי, אשמח לעזור 050-762-7623

משכנתא לנכס מסחרי – למי זה טוב?

בעלי עסקים רבים זקוקים למשרדים, חנויות, קליניקות וכד'. החל מרופאים, דרך עורכי דין ועד למשרדי פרסום. באינספור תחומים מדובר במרכז הפעילות של העסק. המשרד כרוך בלא מעט הוצאות כאשר ההוצאה המרכזית היא לרוב דמי השכירות עבור הנכס. ככל שהמשרד/הקליניקה גדולים יותר כך השכירות גבוהה יותר בדרך כלל. על כן בעלי עסקים רבים, כאשר צומחים לממדים מסוימים בהם הם מרגישים בסיס לקוחות יציב יותר, עשויים לרצות לעבור למשרדים בבעלותם ולהימנע מתשלומי השכירות או מהחשש שמא בעל המשרדים ירצה לפנותם עם סיום החוזה ויצטרכו לשנות את כתובת המשרד. אותם בעלי עסקים יפנו לבנק לטובת קבלת משכנתא לנכס מסחרי.

משכנתא לרכישת נכס מסחרי לצורך השקעה

משכנתא לנכס מסחרי לא חייבת להיות רק עבור בעלי עסקים הרוצים לשבת במשרד אלא עבור יזמי נדל"ן ומשקיעים המעוניינים להשקיע בנכס מסחרי ולהשכיר אותו בתשואה גבוהה יותר מזו שאותו משקיע יכול לקבל על דירה בדרך כלל. כמובן שצריך לדעת גם לעבוד עם קהל יעד שונה בכל הנוגע לנכסים מסחריים ולכן אם אין לכם ניסיון בתחום, רכשו תחילה ידע מקצועי בנושא.

מה חשוב לדעת?

  • משכנתא לנכס מסחרי תהיה בריבית גבוהה יותר ממשכנתא רגילה לרכישת דירה בדרך כלל. עם זאת מדובר בהלוואה עם תנאים אטרקטיביים יותר מהלוואות אחרות.
  • משכנתא מסוג זה תהיה קצרת טווח יותר ממשכנתא רגילה ותהיה לרוב בפריסה של עד 10 שנים.
  • כל אדם המעוניין לקנות נכס מסחרי צריך להבין היטב את המשמעויות הכלכליות הנרחבות מבחינת מיסים ועלויות תחזוקה של נכס בבעלותו, מעבר לדמי ההחזר של המשכנתא כמובן.

הלוואות לנכס מסחרי

הלוואות לנכס מסחרי

אם הגעתם למצב שבו העסק התרחב עד כדי כך שצריך משרד גדול יותר, כדאי לשקול לרכוש שטח משרדים קבוע וגדול יותר מאשר לעבור למשרד גדול יותר עם שכירות גבוהה יותר. צעד זה אומנם כרוך בדרך כלל בנטילת הלוואות לנכס מסחרי אולם לרוב תהיה נכונה יותר כלכלית מבחינת גובה ההוצאה החודשית אל מול השכירות הפוטנציאלית, כמו גם שבסיום תקופת ההחזר של ההלוואה הנכס יהיה בעלותכם ותחסכו לגמרי את דמי השכירות החודשית. צלצלו אליי לקבלת ייעוץ 050-762-7623

ההתפתחות של הנדל"ן המסחרי בשנים האחרונות:

העובדה שהנדל"ן המסחרי התפתח המון בשנים האחרונות עם יזמים רבים שהחלו לפתח יותר פרויקטים מסחריים, המספקים בדרך כלל תשואה גבוהה יותר מדירות למגורים, לצד העלייה במחירי הדירות (והפחתת התשואה השנתית במרבית האזורים בארץ) גורמת לכך שיותר אנשים רוצים להשקיע בנכסים מסחריים. עבור בעלי עסקים מדובר ביתרון משמעותי שכן הוא יכול להעתיק את כתובת העסק למשרדים חדשים, גדולים יותר, חדשים יותר, עם נכס בבעלותו. משקיעים ויזמי נדל"ן יכולים להשקיע בנכסים מסחריים על מנת לחפש אחר תשואה שנתית גבוהה יותר.

ריבית משכנתא לנכס מסחרי

השוני במיסוי שכדאי להכיר:

חשוב להכיר שיש הבדל בין בית עסק הרוכש נדל"ן מסחרי לבין אדם פרטי הרוכש נכס מסחרי לצורך השקעה. בעוד אדם פרטי צריך לשאת בהוצאות מיסים גבוהות יותר הרי שבית עסק יכול להתקזז על עלויות הנכס וליהנות מהקלות מס שונות. כמו כן חשוב לדעת שמס הרכישה על נכס מסחרי הינו גבוה יותר מאשר על במס רכישה על דירה ראשונה למשל. לדוגמה: אדם פרטי ששוכר נכס יצטרך לעמוד בתשלומי מס שוליים ויכול להצהיר על השכרת הנכס. אם הוא רוכש נכס לצורך השכרה ההכנסה מההשכרה של הנכס תדרוש ממנו לשלם מס שולי גם כן. לעומת זאת, בעל עסק הרוכש נכס יצטרך לשלם מס חברות אם הוא מתכוון לרכוש את הנכס לצורך הכנסה מהשכירות. אם הוא רוכש את הנכס לצורך שימוש פרטי של החברה ואין לו הכנסה מהשכירות הרי שהוא יכול להתקזז על הוצאות פחת ועלויות המימון של הנכס.

לפרטים נוספים צרו קשר עם יעקב אילון (050-762-7623) שישמח לעמוד לשירותכם בבחינת הלוואות לנכס מסחרי.

משכנתא לנכס מסחרי

מאמרים נוספים

[contact-form]  

מימון נדלן

מימון נדל"ן מסחרי אם אתה יזם נדלן, זקוק למזומנים כדי להקים פרויקט נדלן, ידע יש, ניסיון יש, הפתרון מונח כאן לפניך עם יועץ מקצועי שעשה מימון פרויק נדלן גם לקטנים וגם לגדולים, עם הבנקים הגדולים, עם גופי המימון המובילים במשק, פתרון מהיר ומקצועי ונכון תוך פחות משבוע. גם אם סורבת בבנק ואתה מעוניין לקבל משכנתא למסורבי [...]

Leos Media & Interactive
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button